Røkenes ny markedsdirektør i Onninen

Røkenes ny markedsdirektør i Onninen

Onninen har ansatt Anne Røkenes som ny markedsdirektør. Hun kommer fra stillingen som Merkevare- og profilsjef i TV2 hvor hun har jobbet de siste 10 årene.

- Jeg er veldig fornøyd med å ha fått Anne med på laget. Hun har omfattende erfaring med både salg, merkevarebygging, forretningsutvikling og ikke minst kommunikasjon- og markedsutvikling. I tillegg vil hun tilføre oss ytterligere kunnskap om digital kommunikasjon, sier direktør Jack Ø. Andresen i en pressemelding.

Solid erfaring
Anne Røkenes er utdannet markedsøkonom fra BI og har mer enn 25 års erfaring fra mediebransjen, både fra radio og TV. Hun har blant annet arbeidet i TV Norge, P4 Radio og har de siste ti årene jobbet i TV 2. – Den erfaringen og kunnskapen Anne har fra en bransje i stor omveltning og hvor de også har måtte tilpasse seg en digital verden vil bli en styrke for hele selskapet. Ikke minst fordi vi hver dag må jobbe med å forstå kundenes behov og skreddersy løsninger som gjør deres hverdag mer effektiv og lønnsom, sier Andresen.

Brenner for god kommunikasjon
- For å bygge en merkevare med kundens behov i sentrum er det avgjørende med god kommunikasjon i alle kanaler. Onninen tiltalte meg derfor veldig, både fordi de er genuint opptatt av kundene og fordi de allerede er godt på vei inn i det digitale, ikke minst gjennom nysatsningen Onn:time.  

- Jeg opplever også å ha kommet til et selskap med en unik posisjon i markedet og med mye flinke folk. Dessuten er Onnionen et fremtidsrettet selskap med gode løsninger knyttet til både solceller, smarthus og velferdsteknologi, sier markedsdirektør Anne Røkenes.

Meningsfull digitalisering med NRF og ETIM

7. mars 2018

Meningsfull digitalisering med NRF og ETIM

Lokal know how - og internasjonal utvikling

NRF har et sterkt engasjement innen digitalisering av VA og VVS bransjen, og valgte å ta sektoransvar for ETIM-VVS fordi det er viktig og riktig å delta i det internasjonale utviklingsarbeidet. 
ETIM Norge er et samarbeid mellom de tre store fagområdene innenfor Byggebransjen. Elektro, VA/VVS og Bygg går sammen om samordning og standardisering gjennom sine respektive produktdatabaser EFO, NRF og NOBB.

God utvikling for BD i 2017

16. februar 2018

God utvikling for BD i 2017

- Ser frem imot et spennende 2018

Brødrene Dahl AS hadde en bra salgsutvikling i 2017. Veksten er fordelt på alle områder innen VVS, Vann & Miljøteknikk (VMT) og industri. Administrerende direktør, Roger Lunde i BD, forteller at de ser den sterkeste veksten innen digitalt salg til store VVS-kunder.

- Salgsveksten var også bra til alle landets graveentreprenører, og store infrastrukturprosjekter innen VMT. Spesielt hyggelig er det å se positive signaler hos maritime og industrielle kunder. Vi ser også at vi har en bransje med sterk konkurranse. Kundene har tydelige krav til pris, kvalitet og høy servicegrad, sier Lunde.

- Ikke krav om stoffkartotek på papir

16. februar 2018

- Ikke krav om stoffkartotek på papir

Erstatter papir med digitale løsninger

- I dag kan alle som har valgt digitale løsninger for stoffkartotek ta flagget til topps! sier gründer Kjell Hamnes i IT-selskapet EcoOnline. Arbeidstilsynet starter det nye året med en gladnyhet for alle som har kjemikalier på arbeidsplassen sin. Nå kan alle erstatte sine papirbaserte stoffkartotek med digitale løsninger. Endringene i "Forskrift om utførelse av arbeid" innebærer at det ikke lenger er et krav om at stoffkartoteket alltid skal foreligge i papirutgave. I tillegg er ordlyden om at verneombudet skulle ha "et eget eksemplar" endret til at de nå skal ha "tilgang til" stoffkartoteket.

Den digitale grunnmuren er bygget, den er åpen og den er gratis

18. januar 2018

Den digitale grunnmuren er bygget, den er åpen og den er gratis

Leverandørbransjen har tommelen opp for økt digitalisering, men advarer mot løsninger som påfører bransjen dobbeltarbeid eller økte kostnader.
Bransjen har selv tilrettelagt for digitalisering gjennom åpne varedatabaser som er gratis å bruke. Samarbeidet utfordres av kommersielle aktører som gjør digitaliseringen dyrere for entreprenører, byggeiere og sluttkunder ved at det lages forretningsmodeller som kobler løsninger og begrenser brukernes valgmuligheter.

Brødrene Dahl på Nye Veier

10. januar 2018

Brødrene Dahl på Nye Veier

Satser på Pipelife og norske kvalitetsrør

Når nye E18 fra Tvedestrand til Arendal åpner i 2019 er det med vann- og avløpsmateriell (VA) og kabelvern levert av Brødrene Dahl. Brødrene Dahl er underleverandør til AF Gruppen AS som har totalentreprisen for strekningen. Det var hard konkurranse om oppdraget, som har en verdi mellom 60 og 70 millioner.
- Det er veldig viktig for oss å få være med på det første prosjektet til Nye Veier, sier Torje Dalen, prosjektdirektør i Brødrene Dahl. 

 

Lasse Tønnesen inn i BDs ledergruppe

10. januar 2018

Lasse Tønnesen inn i BDs ledergruppe

Ny salgs- og regiondirektør

Lasse Tønnesen gikk på slutten av 2017 inn i ledergruppen i Brødrene Dahl AS som ny salgs- og regiondirektør. Han har ansvar for utvikling av de ti regionene i selskapet og er nærmeste leder for regionssjefene, som til sammen har ansvar for mer enn 6,5 milliarder i årlig omsetning. 
- Jeg gleder meg til å bidra til å videreutvikle den entusiasmen og samholdet som preger Brødrene Dahl, sier Lasse Tønnesen. Etter at Agder og Rogaland er slått sammen til region Sør Vest, er det ti regioner i Brødrene Dahl, sier Tønnesen.

RSS
12345678910Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«april 2020»
mationtofr
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
© 2020 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as